Julkaisut ja kirjojen tilaaminen

Suru-uutisena kerromme, että kirjamyynnistä vastaava hallituksemme jäsen Markku Peltola nukkui pois lokakuun lopulla. Sukuseuramme hallitus ei ole vielä ehtinyt organisoida kirjatilausten hallintaa.

Tarvittaessa pyydämmekin ottamaan tilausasioissa yhteyttä hallituksemme jäseniin, asia etenee sitä kautta.

Yhteystiedot

Uusin sukukirjamme valmistunut ja julkaistu sukujuhlassa Mäntän Klubilla elokuussa 2018:

"MÄNTÄN SUKU JA SUKUHAARAT                                                           -kymmenen jälkipolvea 1600-luvulta 1800-luvulle"

Kovakantinen, lankasidottu ja yli 600 sivuinen kirja sisältää mm. asutushistoriaa, tarinoita ja tietoja suvusta ja sen levittäytymisestä Vanhan Ruoveden ja Keuruun seutukunnalla. Kirja kokoaa yhteen ja seuraa mahdollisimman kattavasti Mäntän talosta 1600-luvulta alkaen lähteneitä eri sukuhaaroja kymmenen sukupolven ajalta, vähintään 1800-luvun alkupuolelle. Kirjassa on myös omana lukunaan käsitelty geneettistä sukututkimusta ja sitä kautta saatavaa uutta tietoa suvusta, sen alkuperästä ja sukuhaarojen geneettisistä eroista.

Kirja kattaa aiemmin jo loppunmyytyjen julkaisujen varhaisempia osia 1600 luvulta 1800 luvulle, joskin on täydellisempi ja havaittuja virheitä on korjattu.

Suomen Sukututkimusseuran Facebook-sivuilla: "Olipa varsinainen tietopläjäys. Eilen kolahti postilaatikkoon tuo kirja. Auttaa varmasti selvittelemään hämäläisten esivanhempieni monimutkaisia suhteita. Kiitos tekijöille!"

Suvun moninaisista yhteyksistä eräaikaisen Ruoveden ja Keuruun muihin kantasukuihin löytyy tietoja 2377 perhetaulusta, joissa on lähes 10 000 henkilötietoa em. vuosisadoilta. Sukuhaaroja kirjassa esiintyy 35 kpl.

Kirjan hinta on 30 €. ja mahdolliset postituskulut.

___________________________________________________________

Tampereen seudun sukututkimusseuran Orpana no. 1/2021

"Kangasalan Levistä vai Sääksmäen Uskilasta"

- Mäntän talon alkuperä ja myöhäisemmät vaiheet

Lehden hinta 10 € ja mahdollinen postimaksu

Aiemmat julkaisumme

• Keuruskosken Mäntsän suku (loppuun myyty)
  • Keuruun Hokkasen suku (loppuun myyty)
  • Ruoveden Ala-Hanhon suku (loppuun myyty)
  • Ruoveden Kangasjärven suku (loppuun myyty)
  • Elina Yrjöntytär Nenosen suku (loppuun myyty)
  • Yrjö Yrjönpoika Kangasjärven suku (loppuun myyty)
  • Kuoreveden Kolhin suku (loppuun myyty)
  • Kuoreveden Kolhin suku henkilöhakemistolla (3.painos, loppuun myyty)
  • Sipi Mäntsän suku   (loppuunmyyty)
  • Mäntän suvun Salmian sukuhaara (2015)
    • Salmian suvun juuret lähtevät Kuorevedeltä Kurran talosta, jota Juho Matinpoika Kurra isännöi  vv. 1698 -1717.
    • Mäntän talon veljeksistä kaksi, Simo ja Sipi Juhonpoika naivat Mäntän taloon kaksi Juho Kurran tytärtä, Marian ja Sofian.
    • hinta 15 €

Lisäksi saatavilla on

• silkkipainovedos suvun vaakunasta
  • pöytästandaari